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  • Tag 1

    05. April 2024

  • Tag 2

    06. April 2024

  • Tag 3

    07. April 2024

  • Preis: BOOKED OUT Der Workshop bietet verschiedene Möglichkeiten, sich duch Bewegungen und Spiele sowie einfache Tanzkombinationen anzunähern. Im Aufwärmteil werden verschiedene modifizierte Tiergänge sowie eine Mischung aus Handstand-Sicherheitsübungen vorgestellt. Der zweite Teil konzentriert sich darauf, den Fluss im Körper zu finden und kurze Tanzvariationen mit Atem, Musik und Körperbewusstsein zu erlernen.

    open class teenager Contemporary workshop

    Kids
    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 25€

    Mit 12 Jahren war Nino von der Breakdance-Show seines älteren Bruders Vanesco völlig fasziniert und begann anschließend täglich mit diesem zu trainieren. 2007 gründeten die zwei Brüder die Gruppe Floor LegendZ. Seitdem sind sie anfangs regional und in den letzten Jahren international auf Tour mit ihren mitreißenden Shows. In diesem Workshop werden die Grundlagen für das Erlernen von dynamischen und eindrucksvollen Bewegung geschaffen. Sowohl eine ausdrucksstarke und beeindruckende Darstellung von einfachen Elementen als auch Methoden zum erlernen schwieriger Tricks als auch einige fundamtale Grundlagen werden zusammen gelernt und in unterschiedlichen Konzepten angewandt.

    Kids
    Urban Dance
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: 25€

    Faith Kimberling holds a B.A. in English literature from Bucknell University, graduate credits in Dance Education from SUNY Empire State./92nd StY/Dance Education Lab (DEL), and recently completed Corvino Children’s ballet pedagogy workshops. She currently dances for Mark Bankin Dance Theatre, Loretta Thomas and Putnam County Dance Project. From 2006-2021 Faith danced with Lori Belilove and the Isadora Duncan Dance company dancing solo and ensemble roles in NYC, internationally, and around the country in addition to teaching company class and lecture demonstration performances about Isadora in public schools. She also choreographed for, coached and taught the Beliloveables, the children’s performing company of the Isadora Duncan Dance Foundation. Before and concurrently, Faith danced 17 years with White Wave:Young Soon Kim Dance Company, enjoying performances locally and in China, Korea, and Inner Mongolia. Other companies include CEule Dance, Pilobolous creative services, and many regional and New York musical theater productions. Faith also teaches creative dance to underserved NYC public school kids as a Dance Teaching Artist with Mark DeGarmo Dance and teaches creative dance, Modern/Duncan technique, hiphop, preballet and ballet to ages 3-adult at the YMCA and at Bridge for Dance. Faith lives in Manhattan with her husband, two daughters and a cute schnoodle dog. Class Descriptions Isadora Duncan Master master class teenager In this Isadora Duncan open level Master class, students will get an introduction to who Isadora was and her style of dance, which is based on simple movements such as walking,running, skipping, and tossing, embracing freedom of movement and expression. A short phrase will be taught and created using Duncan repertory.

    Kids
    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: 25€

    Offene Ballett-Klasse mit Faith Kimberling; alle Niveaus und Altersgruppen.

    Faith wird klassische Kombinationen an der Ballettstange machen, und dann Kombinationen am Center konzentriert auf Body Placement und Koordination.

    Faith Kimberling war Teil der Tanzkompanie Isadora Duncan ( USA) und unterrichtet derzeit Ballett an der renommierten Schule "School at Steps", the youth devision of Steps on Broadway (2010 - 2017).

    bio:

    Faith Kimberling holds a B.A. in English literature from Bucknell University, graduate credits in Dance Education from SUNY Empire State./92nd StY/Dance Education Lab (DEL), and recently completed Corvino Children’s ballet pedagogy workshops. She currently dances for Mark Bankin Dance Theatre, Loretta Thomas and Putnam County Dance Project. From 2006-2021 Faith danced with Lori Belilove and the Isadora Duncan Dance company dancing solo and ensemble roles in NYC, internationally, and around the country in addition to teaching company class and lecture demonstration performances about Isadora in public schools. She also choreographed for, coached and taught the Beliloveables, the children’s performing company of the Isadora Duncan Dance Foundation. Before and concurrently, Faith danced 17 years with White Wave:Young Soon Kim Dance Company, enjoying performances locally and in China, Korea, and Inner Mongolia. Other companies include CEule Dance, Pilobolous creative services, and many regional and New York musical theater productions. Faith also teaches creative dance to underserved NYC public school kids as a Dance Teaching Artist with Mark DeGarmo Dance and teaches creative dance, Modern/Duncan technique, hiphop, preballet and ballet to ages 3-adult at the YMCA and at Bridge for Dance. Faith lives in Manhattan with her husband, two daughters and a cute schnoodle dog.

    Class Descriptions

    Open class ballet In this open class ballet , special attention will be paid to finding balance and correct alignment in addition to incorporating musical phrasing and performance qualities. The class will include barre and center, a waltz combination, and/or basic jumps, all of which can be modified to your needs.

    Ballett
    Kids
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 25€

    The Class is composed in 45 minutes Ballet and 30 minute of Contemporary experience that allows for exploring creativity, developing dance technique, and expressing oneself through movement. If interested to have an Evaluation for the Audition We invite you to send also your CV and video content (optional) to contact@prosartballet.com before come in the Masterclass

    Ballett
    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: booked out

    Erin Hunter Jennings always loved music, jumping and flying through air as a child, which drew her to singing, piano, flute, gymnastics, and dancing (most often in the family basement with her two sisters). She continued through college at Bucknell University before returning to her home state of Maryland. After being cast and playing Val in a NY/Baltimore production of A Chorus Line, Erin made her own move to the “Big Apple” where she continued dance studies at studios, NYU and as an ensemble member on scholarship at Steps. Since then, Erin has performed in many dance, theater and film productions in NYC and throughout the US and Europe, performing such roles as Kristine in the tour of A Chorus Line, Graziella in West Side Story at Teatro ala Scala, & Louise in Westchester Broadway’s Carousel. She performed with companies: Pilobolus, and those led by Olsi Gjeci (Sublime) Germaul Barnes (ViewsicEx), Erica Essner, Gaspard Louis & for many years with Caron Eule(CEule Dance) and Shadowbox Theatre. Her choreography, presented on various stages and venues, has been noted in the NYTimes. Currently, Erin is dancing with the Erick Hawkins Dance Company and co-directs the Hudson Valley based Putnam County Dance project, company in residence at Arts on the Lake in Kent, NY. Movement and its ability to create connection continues to inspire Erin in teaching dance and yoga, in choreography, and contact improvisation. Erin is a member of the Actor’s Equity Association and a graduate of Bucknell (B.A. Psychology) and New York Universities (MA Dance/Ed). She lives in the Hudson Valley with her husband, two children, schnoodle and kitty. Favorite roles and shows performed include: A Chorus Line (Kristine and Val), West Side Story (Graziella), Carousel (Louise), Bye Bye Birdie (Kim), Oklahoma (Dream Laurey), My Fair Lady, Cabaret, The Who’s Tommy, Jesus Christ Superstar, Seven Brides.., Kismet Princess of Ababu) , South Pacific, 42nd street (Phyllis) and Grease Broadway Jazz Dance for Teens - West Side Story West Side Story is a modern day “Romeo and Juliet” musical recently revived on Broadway and in produced on film with direction by Steven Spielberg. Class will include a warmup with technique before learning material from the original and iconic Jerome Robbins choreography with Erin Hunter, who played Graziella in the first musical production at Teatro alla Scala.

    Jazz und Musical
    Kids
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: 25€

    Erin Hunter Jennings always loved music, jumping and flying through air as a child, which drew her to singing, piano, flute, gymnastics, and dancing (most often in the family basement with her two sisters). She continued through college at Bucknell University before returning to her home state of Maryland. After being cast and playing Val in a NY/Baltimore production of A Chorus Line, Erin made her own move to the “Big Apple” where she continued dance studies at studios, NYU and as an ensemble member on scholarship at Steps. Since then, Erin has performed in many dance, theater and film productions in NYC and throughout the US and Europe, performing such roles as Kristine in the tour of A Chorus Line, Graziella in West Side Story at Teatro ala Scala, & Louise in Westchester Broadway’s Carousel. She performed with companies: Pilobolus, and those led by Olsi Gjeci (Sublime) Germaul Barnes (ViewsicEx), Erica Essner, Gaspard Louis & for many years with Caron Eule(CEule Dance) and Shadowbox Theatre. Her choreography, presented on various stages and venues, has been noted in the NYTimes. Currently, Erin is dancing with the Erick Hawkins Dance Company and co-directs the Hudson Valley based Putnam County Dance project, company in residence at Arts on the Lake in Kent, NY. Movement and its ability to create connection continues to inspire Erin in teaching dance and yoga, in choreography, and contact improvisation. Erin is a member of the Actor’s Equity Association and a graduate of Bucknell (B.A. Psychology) and New York Universities (MA Dance/Ed). She lives in the Hudson Valley with her husband, two children, schnoodle and kitty. Favorite roles and shows performed include: A Chorus Line (Kristine and Val), West Side Story (Graziella), Carousel (Louise), Bye Bye Birdie (Kim), Oklahoma (Dream Laurey), My Fair Lady, Cabaret, The Who’s Tommy, Jesus Christ Superstar, Seven Brides.., Kismet Princess of Ababu) , South Pacific, 42nd street (Phyllis) and Grease. In the class, children will be led through a warmupwith simple stretches and body awareness building exercises, then continue to explore different qualities of movement through structured movement, free dance, and moving across the floor. Focus is given to enjoying different ways of moving and dancing with joy! Emphasis will also be given to rhythm, interpreting music and to giving children freedom of expression. Children gain self-esteem, learn listening skills, leadership and teamwork while refining locomotor and nonlocomotor skills.

    Kids
    Kindertanz
    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 25€

    Die Workshop/Audition leitet Valentina Giardi, Lehrerin und künstlerische Leiterin der Schule. Die Danza Animamente-Lektion ist eine unterricht für alle Tänzer, die ihr Studium nicht nur des Körpers, sondern auch der Seele und des Geistes vertiefen möchten, die für eine optimale Leistung bei jeder Aufführung von grundlegender Bedeutung sind. Wenn Sie an einer Audition interessiert sind, kontaktieren Sie bitte theblackswanvc@gmail.com.

    Kids
    Masterclass/Audition
    Modern, Contemporary
    Urban Dance
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: 25€

    Ich bin Chiara Ferrarini, 22 Jahre alt, und habe bereits zwei Ausbildungen erfolgreich abgeschlossen. Zum einen als Tanzpädagogin mit Schwerpunkt auf Kulturmanagement und zum anderen als Musicaldarstellerin in Rom. Meine Bühnenerfahrungen reichen bis zu renommierten Veranstaltungsorten wie dem Teatro dell'Opera in Rom. In meinen Tanzstunden verbinde ich Technik, Disziplin und vor allem Spaß. Als offene und familiäre Person lege ich großen Wert darauf, eine intensive und positive Verbindung zu meinen Schülern aufzubauen, damit sich jeder wohl fühlen kann. Mein Kurs steht allen offen, die Neues lernen möchten, Spaß suchen und ihre künstlerische Seite entfalten wollen. Hip Hop 10J. .. bietet eine dynamische Einführung in die Grundlagen dieses Tanzstils, um coole Moves zu erlernen, das Rhythmusgefühl zu verbessern und kreative Ausdrucksweise auf dem Tanzparkett zu entfalten, verbunden mit Spaß und Energy!

    Kids
    Urban Dance
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: 25€

    Dennis Catalano, ein deutscher Tänzer und Choreograf mit italienischen Wurzeln, entdeckte bereits im Alter von 6 Jahren seine Leidenschaft für das Tanzen. Seine tänzerische Reise begann im Karnevalistischen Tanzsport, wo er nicht nur klassische und Jazz-Grundlagen erlernte, sondern auch im Bereich Partnering und Akrobatik ausgebildet wurde. In den folgenden Jahren hatte er viele erfolgreiche Auftritte und Wettbewerbsjahre. Später richtete Dennis seinen Fokus vermehrt auf Stile wie Hip-Hop, in denen er beeindruckende Erfolge erzielte. Mit seiner Crew "TheMessengers" wurde er zweimal deutscher Meister bei HipHop International und vertrat Deutschland bei den World Hip Hop Dance Championships in Las Vegas und Phoenix (USA). Dennis entwickelte sich national und international in verschiedenen Tanzstilen weiter und trainierte unter anderem in Italien, London und Los Angeles. Auch heute ist er immer noch dabei, sich national sowie international fortzubilden. Besonders stark ist Dennis Catalano in den Bereichen Jazz-Funk/Commercial, Hip-Hop und Contemporary. Neben seiner Arbeit als Tanzlehrer für Kurse und Workshops ist er mittlerweile auch ein erfolgreicher Trainer und Choreograf für Wettbewerbsteams, Duos und Solisten. Dabei konnte er zahlreiche deutsche und europäische Meistertitel sammeln. Nach seiner Teilnahme als Finalist im Team von "Nikeata Thompson" bei der Pro 7 Tanzshow "Masters Of Dance" im Jahr 2019 arbeitet Dennis nun auch als kommerzieller Tänzer für verschiedene Marken, Fernsehshows, Musikvideos und Künstler. Zu seinen Referenzen zählen: Helene Fischer, The Voice of Germany, Milan Fashion Week, Moncler, NFL, Cro, Bentley, Mercedes-Benz, Mini, Seat, Breuninger, Pursuits, Luca Hänni und vielen mehr Commercial/Jazz-Funk: Der Begriff "Commercial Dance" wurde ursprünglich verwendet, um Tanzstile zu beschreiben, die in kommerziellen Musikvideos, Fernsehshows, Werbespots und Bühnenaufführungen verwendet wurden. Commercial Dance ist oft energiegeladen, dynamisch und hat eine starke Betonung auf Choreografie und Ausdruck. Die Bewegungen sind oft scharf, präzise und synchronisiert. Commercial Dance ist ein vielseitiger Stil, der sich weiterentwickelt und verschiedene Einflüsse aufnimmt. Letztendlich geht es darum, mit Musik, Bewegung und Ausdruck eine mitreißende Performance zu schaffen, die sowohl unterhaltend als auch künstlerisch anspruchsvoll ist. https://youtu.be/Ew7AcYuFlBc?si=EqqMAR5lT1zazEoU

    Jazz und Musical
    Urban Dance
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: BOOKED OUT

    Ich bin Chiara Ferrarini, 22 Jahre alt, und habe bereits zwei Ausbildungen erfolgreich abgeschlossen. Zum einen als Tanzpädagogin mit Schwerpunkt auf Kulturmanagement und zum anderen als Musicaldarstellerin in Rom. Meine Bühnenerfahrungen reichen bis zu renommierten Veranstaltungsorten wie dem Teatro dell'Opera in Rom. In meinen Tanzstunden verbinde ich Technik, Disziplin und vor allem Spaß. Als offene und familiäre Person lege ich großen Wert darauf, eine intensive und positive Verbindung zu meinen Schülern aufzubauen, damit sich jeder wohl fühlen kann. Mein Kurs steht allen offen, die Neues lernen möchten, Spaß suchen und ihre künstlerische Seite entfalten wollen. Hip Hop Femal .. ist ein Tanzstil mit kraftvolle, selbstbewusste Ausdrucksweise durch dynamische Bewegungen, Stil und Attitude betont.

    Kids
    Urban Dance
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: 25€

    Fabienne Deesker studierte am Königlichen Konservatorium in Den Haag, Niederlande, wo sie 2017 die Schule für junge Talente abschloss und 2021 ihren Bachelor in Tanz erhielt. In dieser Zeit hat Fabienne am NDT Young Talent Project 2015 bis 2018 teilgenommen und Stücke von Jirí Kylián, Hans van Manen, Lukás Timulak, Johan Inger, Ohad Naharin und Menghan Lou aufgeführt. Auch hier erhielt sie das Stipendium der Kylian Foundation 2019. Von 2019 bis 2022 war Fabienne Kompaniemitglied beim Ballett Theater Pforzheim in Deutschland, wo sie Werke von Guido Markowitz, Damian Gmür, Gil Kerer und Sebastian Abarbanell aufführte. Seit Juli 2022 ist Fabienne als freischaffende Tänzerin in Stuttgart ansässig und engagiert sich in verschiedenen Projekten, wie z.B. „Think Big ’22“ mit dem Tanz Theater International Hannover und „Weekend Warm-Up Glitzer und Gift“ mit der Staatsgalerie Stuttgart. In this basic ballet class for Beginner intermediate, special attention will be paid to finding balance and correct alignment in addition to incorporating musical phrasing and performance qualities. The class will include barre and center, a diagonal combination, basic jumps.

    Ballett
    Kids
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 25€

    Dennis Catalano, ein deutscher Tänzer und Choreograf mit italienischen Wurzeln, entdeckte bereits im Alter von 6 Jahren seine Leidenschaft für das Tanzen. Seine tänzerische Reise begann im Karnevalistischen Tanzsport, wo er nicht nur klassische und Jazz-Grundlagen erlernte, sondern auch im Bereich Partnering und Akrobatik ausgebildet wurde. In den folgenden Jahren hatte er viele erfolgreiche Auftritte und Wettbewerbsjahre. Später richtete Dennis seinen Fokus vermehrt auf Stile wie Hip-Hop, in denen er beeindruckende Erfolge erzielte. Mit seiner Crew "TheMessengers" wurde er zweimal deutscher Meister bei HipHop International und vertrat Deutschland bei den World Hip Hop Dance Championships in Las Vegas und Phoenix (USA). Dennis entwickelte sich national und international in verschiedenen Tanzstilen weiter und trainierte unter anderem in Italien, London und Los Angeles. Auch heute ist er immer noch dabei, sich national sowie international fortzubilden. Besonders stark ist Dennis Catalano in den Bereichen Jazz-Funk/Commercial, Hip-Hop und Contemporary. Neben seiner Arbeit als Tanzlehrer für Kurse und Workshops ist er mittlerweile auch ein erfolgreicher Trainer und Choreograf für Wettbewerbsteams, Duos und Solisten. Dabei konnte er zahlreiche deutsche und europäische Meistertitel sammeln. Nach seiner Teilnahme als Finalist im Team von "Nikeata Thompson" bei der Pro 7 Tanzshow "Masters Of Dance" im Jahr 2019 arbeitet Dennis nun auch als kommerzieller Tänzer für verschiedene Marken, Fernsehshows, Musikvideos und Künstler. Zu seinen Referenzen zählen: Helene Fischer, The Voice of Germany, Milan Fashion Week, Moncler, NFL, Cro, Bentley, Mercedes-Benz, Mini, Seat, Breuninger, Pursuits, Luca Hänni und vielen mehr Commercial/Jazz-Funk: Der Begriff "Commercial Dance" wurde ursprünglich verwendet, um Tanzstile zu beschreiben, die in kommerziellen Musikvideos, Fernsehshows, Werbespots und Bühnenaufführungen verwendet wurden. Commercial Dance ist oft energiegeladen, dynamisch und hat eine starke Betonung auf Choreografie und Ausdruck. Die Bewegungen sind oft scharf, präzise und synchronisiert. Commercial Dance ist ein vielseitiger Stil, der sich weiterentwickelt und verschiedene Einflüsse aufnimmt. Letztendlich geht es darum, mit Musik, Bewegung und Ausdruck eine mitreißende Performance zu schaffen, die sowohl unterhaltend als auch künstlerisch anspruchsvoll ist. https://youtu.be/Ew7AcYuFlBc?si=EqqMAR5lT1zazEoU

    Jazz und Musical
    Urban Dance
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: BOOKED OUT

    Fabienne Deesker studierte am Königlichen Konservatorium in Den Haag, Niederlande, wo sie 2017 die Schule für junge Talente abschloss und 2021 ihren Bachelor in Tanz erhielt. In dieser Zeit hat Fabienne am NDT Young Talent Project 2015 bis 2018 teilgenommen und Stücke von Jirí Kylián, Hans van Manen, Lukás Timulak, Johan Inger, Ohad Naharin und Menghan Lou aufgeführt. Auch hier erhielt sie das Stipendium der Kylian Foundation 2019. Von 2019 bis 2022 war Fabienne Kompaniemitglied beim Ballett Theater Pforzheim in Deutschland, wo sie Werke von Guido Markowitz, Damian Gmür, Gil Kerer und Sebastian Abarbanell aufführte. Seit Juli 2022 ist Fabienne als freischaffende Tänzerin in Stuttgart ansässig und engagiert sich in verschiedenen Projekten, wie z.B. „Think Big ’22“ mit dem Tanz Theater International Hannover und „Weekend Warm-Up Glitzer und Gift“ mit der Staatsgalerie Stuttgart. Workshop: Contemporary für verschiedene Niveaus. Der Schwerpunkt liegt auf der Floorwork Technik und dem Bewegungsfluss.

    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 25€

    Ich bin Chiara Ferrarini, 22 Jahre alt, und habe bereits zwei Ausbildungen erfolgreich abgeschlossen. Zum einen als Tanzpädagogin mit Schwerpunkt auf Kulturmanagement und zum anderen als Musicaldarstellerin in Rom. Meine Bühnenerfahrungen reichen bis zu renommierten Veranstaltungsorten wie dem Teatro dell'Opera in Rom. In meinen Tanzstunden verbinde ich Technik, Disziplin und vor allem Spaß. Als offene und familiäre Person lege ich großen Wert darauf, eine intensive und positive Verbindung zu meinen Schülern aufzubauen, damit sich jeder wohl fühlen kann. Mein Kurs steht allen offen, die Neues lernen möchten, Spaß suchen und ihre künstlerische Seite entfalten wollen. Musical Theater & Burlesque Musical Theater & Burlesque im neuen Stil verschmelzen Tanz, Gesang, Sinnlichkeit und Showdance zu einer faszinierenden Unterhaltungssymbiose. Dieser Stil setzt auf die Betonung von Individualität und Selbstausdruck, was sich in einer freien Interpretation der Choreografien manifestiert und so einen facettenreichen, einzigartigen Stil hervorbringt.

    Jazz und Musical
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Tanz-Akademie Minkov - Audition

    ACHTUNG:

    Die Audition unterteilt sich in zwei Teile, welche auch getrennt voneinander wahrgenommen werden können. Selbstverständlich auch in allen beiden Teilen, Zeitgenössisch und House/Waaking.


    Teil 1: 10.00-11.30 Uhr

    Open Class/ Audition

    Zeitgenössisch

    Kiesecker | Hoess


    Sarah Kiesecker und Dominik Höß arbeiten seit 2019 gemeinsam.

    Ihr Zusammenschluss ergibt einen ehrlichen und aufregenden Austausch über verschiedene Herkünfte künstlerischer Arbeit. Sie provozieren reale gleichberechtigte Zusammenarbeit, indem sie alle Produktions- und Choreografie Prozesse demokratisch abwickeln. Die daraus entstehende, gemeinsame Bewegungssprache ist geprägt von dynamischen und physisch anspruchsvollen Bewegungen, bei denen Präzision und Synchronität im Fokus stehen. Partnering und akrobatische Elemente sind ebenso Teil der gemeinsamen Arbeit, wie Unisonos und performative Elemente.

    Im Workshop wird nach einem technischen Warm Up in Diagonalen an konkretem Bewegungsmaterial gearbeitet, auch Floorwork und Partneringskills werden trainiert. Im Anschluss unterrichten Kiesecker | Hoess einen Ausschnitt aus ihrem Stück „NPC“.

    Teil 2: 11.45-13.15 Uhr

    Open Class/ Audition

    House/ Waacking

    Karo Liermann


    Karoline Liermann erhielt selbst ihre Ausbildung in L.A., New York, Paris und Düsseldorf. Mit ihrem Können im urbanen Bereich erzielte sie u.a. Titel bei HipHop International Championship, Nike Woman L.A. und trat als Tänzerin und Choreografin in den USA und ganz Europa auf. Aktuell unterrichtet sie die Ausbildungsklassen an der Tanz-Akademie Minkov in Urban Dance, House, Vouging und Waacking.

    Die Tanz-Akademie Minkov ist ein vom Regierungspräsidium Stuttgart anerkanntes Berufskolleg. Es bietet eine Vollzeitausbildung für Bühnentanz und Tanzpädagogik mit den Ergänzungen Kulturmanagement und Tanzmedizin an.

    Mehr Informationen zur Akademie: www.Tanzakademie.tv


    Ballett
    Masterclass/Audition
    Modern, Contemporary
    Urban Dance
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Das Ateneo della Danza führt das 2006 von Maestro Marco Batti gegründete Bildungsprojekt fort. Bis heute ist es eines der anerkanntesten und renommiertesten Berufsausbildungszentren in Italien, da es die offizielle Schule der von der Region Toskana akkreditierten Ausbildungsagentur Balletto di Siena ist und auf europäischer Ebene anerkannte Qualifikationskurse, Spezialisierung und Arbeitsvermittlung anbietet. Unter der Leitung von Maestro Marco Batti, einem ABT®-Mitgliedslehrer, sind wir stolz, in seine Kurse die Abschlussprüfung des American Ballet Theatre® aufzunehmen. Darüber hinaus haben die Studierenden nach bestandenem Vorsprechen Zugang zu einer professionellen Ausbildung beim Siena Ballet und zu von der Region Toskana anerkannten und geförderten Kursen. Die Akedemie: https://www.ateneodelladanza.it/ Die Kompanie: https://www.ballettodisiena.it/

    Ballett
    Masterclass/Audition
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: BOOKED OUT

    Johannes Härtl (* 26. Juli 1977 in Garmisch-Partenkirchen) ist ein deutscher Choreograf, Tänzer und Veranstalter mit Arbeitsschwerpunkt München. Härtl wurde bereits als Student zum internationalen Solotanzwettbewerb Stuttgart-Rotebühlplatz eingeladen. Er tanzte mit renommierten zeitgenössischen Choreografen wie Carlos Cortizo, Jessica Iwanson, Thomas Kopp, Katja Wachter und wurde mit eigenen Choreografien unter anderem zu den Passauer Tanztagen, den Regensburger Tanztagen und zur Sommertanzreihe der Ballettakademie Stockholm eingeladen. Von der Stadt München wurde er zunächst mit der Debütförderung und schließlich mit Projektfördermitteln ausgestattet. In München debütierte er 2007 mit seiner eigenen Tanzproduktion Ego, fertig, los! im Kulturzentrum i-camp. 2009 wurde er als Nachwuchskünstler mit dem Isadora-Preis der Iwanson-Sixt-Stiftung ausgezeichnet. Als Veranstalter rief er das Tanzfestival „zwanziginfünf “ ins Leben. Seit 1. Juli 2018 ist er geschäftsführender Gesellschafter der Iwanson International School of Contemporary Dance.

    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: Booked Out

    SELATIN KARA Selatin Kara ist ein preisgekrönter Choreograph. Nach zwei erfolgreichen Tanzstipendien in Los Angeles startete er seine Karriere als Tänzer und Choreograph. Als Tänzer tanzte er für internationale Weltstars. Berühmte Ballett-Akademien und Tanzschulen auf der ganzen Welt schätzen Selatin Kara als Dozenten und Tanzpädagogen. Heute ist der Mann mit dem außerordentlichen Taktgefühl als Artistic Director und Choreograph für Film, Music Videos, Fernsehen, Oper und Theater gefragt. Als Choreograph arbeitete er für das Stuttgarter Ballett (Noverre Gesellschaft), dem Bejart Ballett und der Gauthier Dance Company. Er choreographierte für die John Cranko Schule – Stuttgart, Ecole Rudra Bejart – Lausanne und an der Akademie des Tanzes in Mannheim. Er hat die erste DSDS Staffel und die 2.Staffel von Popstars Türkiye choreographiert. Die Grand Prix d’Eurovision in Istanbul, Dazu kamen Kinofilme: „A.I.“ von Steven Spielberg, „Vatertage“ und das erste Teen-Musical der deutschen Filmgeschichte - ‘‘Rock It!‘‘. Von 2012 – 2014 choreographierte Selatin über 200 TV Episoden von „Alles was zählt“ RTL und begeistert täglich mit seinen Choreographien über 3 Millionen TV Zuschauer. Als Assistent Choreograph von Star Choreograph/Regisseur Vincent Paterson, choreographierte Selatin den internationalen gefeierten Werbespot für Schweppes. Regie: Andreas Nilsson und die die Oper „Manon“ mit Anna Netrebko und Rolando Villazon am Staatstheater unter den Linden in Berlin. Selatin wurde für seine Choreographien bei „Alles was zählt“ RTL - Season 2012 - 2013, bei den World Dance Awards (Choreographer Oscars) in Los Angeles unter der Kategorie „Outstanding Choreography TV Episodic“ nominiert. Selatin choreographierte 2 TV Episoden für die größte Casting TV Tanz Show „So You Think You Dance“ Die Kinofilme „VERRÜCKT NACH FIXI“. Regie: Mike Marzuk „VATERTAGE - OPA ÜBER NACHT“ mit Heiner Lauterbach und den neusten Disney Kinofilm „Vier zauberhafte Schwestern“. Werbefilme für ART DECO „SENSES ASIAN SPA“ & „CHEERIO“ mit Joko Winterscheidt. Zuletzt choreographierte der gebürtige Heilbronner Monty Python´s “SPAMALOT” & „SATURDAY NIGHT FEVER“ als Musical für die Burgfestspiele Jagsthausen. Mehr zu Selatin Kara auf www.selatin.com

    Jazz und Musical
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Johannes Härtl (* 26. Juli 1977 in Garmisch-Partenkirchen) ist ein deutscher Choreograf, Tänzer und Veranstalter mit Arbeitsschwerpunkt München. Härtl wurde bereits als Student zum internationalen Solotanzwettbewerb Stuttgart-Rotebühlplatz eingeladen. Er tanzte mit renommierten zeitgenössischen Choreografen wie Carlos Cortizo, Jessica Iwanson, Thomas Kopp, Katja Wachter und wurde mit eigenen Choreografien unter anderem zu den Passauer Tanztagen, den Regensburger Tanztagen und zur Sommertanzreihe der Ballettakademie Stockholm eingeladen. Von der Stadt München wurde er zunächst mit der Debütförderung und schließlich mit Projektfördermitteln ausgestattet. In München debütierte er 2007 mit seiner eigenen Tanzproduktion Ego, fertig, los! im Kulturzentrum i-camp. 2009 wurde er als Nachwuchskünstler mit dem Isadora-Preis der Iwanson-Sixt-Stiftung ausgezeichnet. Als Veranstalter rief er das Tanzfestival „zwanziginfünf “ ins Leben. Seit 1. Juli 2018 ist er geschäftsführender Gesellschafter der Iwanson International School of Contemporary Dance.

    Masterclass/Audition
    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: BOOKED OUT

    Daria Klimentová is a Czech retired ballet dancer, ballet teacher and photographer . She spent most of her career as a lead principal dancer at English National Ballet. She is currently a teacher at the Royal Ballet Upper School. In 1989, following her graduation, Klimentová joined National Theatre Ballet in Prague as a soloist, and was promoted to principal dancer a year later. In 1992, she joined Cape Town City Ballet in South Africa as principal. The following year, she joined the Scottish Ballet as a principal dancer. In 1996, Klimentová joined the English National Ballet at the invitation of then-artistic director Derek Deane. She had danced many of the company's repertoire, including Princess Aurora in The Sleeping Beauty, Sugar Plum Fairy in The Nutcracker and the title role in Manon.[5] She had created principal roles in Camille, The Snow Queen and Double Concerto. She also had a close creative relationship with the choreographer of the latter, Christopher Hampson. In 2010, Klimentová rehearsed with Vadim Muntagirov, 19 years her junior, for his debut in Swan Lake, though he was supposed to dance with guest star Polina Semionova. However, Semionova had to withdraw from opening night as she did not have a visa, so Klimentová stepped in and performed. The performance received critical acclaim, and their partnership was compared to Margot Fonteyn and Rudolf Nureyev's partnership.The rehearsals and performance was featured in the BBC4 documentary Agony and Ecstasy: A Year with English National Ballet.Since then, the two were paired together frequently. Klimentová noted it is a partnership she waited 20 years for. In 2014, Klimentová announced she would retire from dancing, due to age and "just been doing it for so long." Muntagirov, who announced he would join The Royal Ballet around the same time, was consulted. In June, at age 42, Klimentová performed her final performance, which was Romeo and Juliet. Muntagirov returned to ENB to dance with her. Teaching. In 2003, Klimentová founded International Ballet Masterclasses in Prague, which invite international stars such as Tamara Rojo, Nicolas Le Riche and Julio Bocca to teach students in Prague. In 2014, she finished training as a teacher at The Royal Ballet School.[3] Later that year, following her retirement as a dancer, she joined the teaching staff of the Royal Ballet Upper School. In March 2013 Klimentová published her autobiography entitled Daria Klimentova – Agony and Ecstasy: My Life in Dance in which she detailed both her upbringing in Soviet-era Czechoslovakia and her ballet career.

    Ballett
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Voguing ist ein Tanzstil aus einer Undergroundkultur, genannt „Ballroom Scene“, welches aus New York aus den 80er Jahren stammt. Diese Kultur entstand, da marginalisierte Gruppen wie POCs, homosexuelle und trans* Menschen die Notwendigkeit darin sahen, einen sicheren Ort für sie und ihresgleichen zu erschaffen, um sich auszudrücken. In dem Workshop liegt der Fokus auf der Tanzform. Hierbei werden die Grundlagen von „Vogue Fem“, eines der drei Performancekategorien, neben „Oldway“ und „Newway“, vermittelt. Wie der Name schon sagt, sind weibliche Bewegungen und Verkörperung des Femininen das Thema. Neben sauberer Technik und tänzerischem Ausdruck, geht es um selbstbewusstes Auftreten und Spaß am Bewegen. Voguing is a dance style from an underground culture called the "Ballroom Scene", which originated in New York in the 80s. This culture emerged because marginalised groups such as POCs, homosexual and trans* people saw the need to create a safe space for them and their peers to express themselves. The workshop will focus on the dance form. It will teach the basics of "Vogue Fem", one of the three performance categories, alongside "Oldway" and "Newway". As the name suggests, the focus is on female movements and the embodiment of the feminine. In addition to clean technique and dance expression, the focus is on self-confidence and having fun while moving. Runway Runway, like Voguing, is another category of the ballroom scene. The goal in Runway is to emulate super models and present a stunning walk on the catwalk. The workshop will focus on the essentials, meaning hips and legs placement, pump, arms, body posture, attitude and battle techniques. With the help of these elements one's task is to find their Runway pesona and serve it on the floor. Runway ist wie Voguing eine weitere Kategorie der Ballroom-Szene. Das Ziel beim Runway ist es, den Supermodels nachzueifern und einen atemberaubenden Gang auf dem Laufsteg zu präsentieren. Der Workshop konzentriert sich auf das Wesentliche, d. h. auf die Platzierung der Hüften und Beine, “den Pump”, die Arme, die Körperhaltung, die Haltung und den sog. Battle-Techniken. Mit Hilfe dieser Elemente ist es die Aufgabe des Teilnehmers, seine Runway-Pesona zu finden und sie auf dem Floor zu serven.

    Modern, Contemporary
    Urban Dance
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: 30€

    BIO Luches Huddleston, jr., born in Washington, DC, received his dance education at the Alvin Ailey American Dance Center, New York and danced as soloist for Joyce Trisler Dance co. , Elisa Monte Dance Co. and Bill T. Jones/Arnie Zane co. From 1991 he has danced as soloist in Germany (Mannheim, Karlsruhe etc.) and Switzerland (Zurich). As a choreographer, his work has received and been nominated for awards in Germany and Canada. Since 2007 he is the house choreographer and manages the extra movement choir for the opera at the Nationaltheater Mannheim, Germany. His choreographic works for opera, dance and musical has been seen in many Theaters in Germany, Austria and Switzerland. He has collected a vast variety of movement experience in training amateurs of all ages, opera singers, actors and professional artist. He works as a huge contributor to the contemporary freelance dance scene in the Baden Württemburg county Germany and continues freelance dance works. With his extensive knowledge of the Lester Horton technique (ie. Alvin Ailey American Dance Center), he gives regular workshops in Germany, Austria and Switzerland. In addition to Horton, he teaches Ballet and a fusion of Ballet and Modern dance techniques. Further more, Luches is a certified Pilates (Body Balance) instructor. Bio Luches Huddleston, jr., geboren in Washington, DC, erhielt seine Tanzausbildung am Alvin Ailey American Dance Center, New York und tanzte als Solist für Joyce Trisler Dance Co. und Elisa Monte Dance Co. sowie Bill T. Jones/Arnie Zane Co. Seit 1991 tanzt er als Solist in Deutschland (Mannheim, Karlsruhe etc.) und der Schweiz (Zürich). Als Choreograph wurden seine Arbeiten in Deutschland und Kanada mit Preisen ausgezeichnet und nominiert. Seit 2007 ist er Hauschoreograph und leitet den Extra-Bewegungs-Chor für die Oper am Nationaltheater Mannheim, Deutschland. Seine choreografischen Arbeiten für Oper, Tanz und Musical waren bereits in vielen Theatern in Deutschland, Österreich und der Schweiz zu sehen. Er hat eine große Bandbreite an Bewegungserfahrungen in der Ausbildung von Amateuren aller Altersgruppen, Opernsängern, Schauspielern und professionellen Künstlern gesammelt. Er ist maßgeblich an der zeitgenössischen freien Tanzszene in Baden-Württemberg beteiligt und arbeitet weiterhin freiberuflich als Tänzer. Mit seinem umfangreichen Wissen über die Lester Horton Technik (u.a. Alvin Ailey American Dance Center) gibt er regelmäßig Workshops in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Neben Horton unterrichtet er Ballett und eine Fusion aus Ballett und Modern Dance Techniken. Darüber hinaus ist Luches zertifizierter Pilates (Body Balance) Instruktor. Horton Technik A modern dance technique created by Lester Horton. Characterized by a fundamental anatomical understanding of the body and its connections, the technique is designed to strengthen and stretch the body, with the torso as the fulcrum. Characterized by detailed isolation and the alternation of stagnant and fast-paced, percussively driven rhythms, Horton Dance technique is a MUST for all dancers. Horton Technique Eine Modern Dance-Technik, ins Leben gerufen von Lester Horton. Gekennzeichnet vom grundlegenden anatomischen Verständnis des Körpers und deren Körperverbindungen, ist die Technik darauf ausgerichtet, den Körper zu stärken und ihn zu dehnen, mit dem Torso als Dreh- und Angelpunkt. Geprägt von detaillierter Isolation und dem Wechsel von an Stillstand grenzenden und rasanter, perkussiv getriebenen Rhythmen ist Horton Dance-Technik ein MUSS, für alle Tänzer Youtube links: https://youtu.be/dHA6TLe1RzY https://youtu.be/ID1eQ95wTfw

    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: 50€

    Daria Klimentová is a Czech retired ballet dancer, ballet teacher and photographer . She spent most of her career as a lead principal dancer at English National Ballet. She is currently a teacher at the Royal Ballet Upper School. In 1989, following her graduation, Klimentová joined National Theatre Ballet in Prague as a soloist, and was promoted to principal dancer a year later. In 1992, she joined Cape Town City Ballet in South Africa as principal. The following year, she joined the Scottish Ballet as a principal dancer. In 1996, Klimentová joined the English National Ballet at the invitation of then-artistic director Derek Deane. She had danced many of the company's repertoire, including Princess Aurora in The Sleeping Beauty, Sugar Plum Fairy in The Nutcracker and the title role in Manon.[5] She had created principal roles in Camille, The Snow Queen and Double Concerto. She also had a close creative relationship with the choreographer of the latter, Christopher Hampson. In 2010, Klimentová rehearsed with Vadim Muntagirov, 19 years her junior, for his debut in Swan Lake, though he was supposed to dance with guest star Polina Semionova. However, Semionova had to withdraw from opening night as she did not have a visa, so Klimentová stepped in and performed. The performance received critical acclaim, and their partnership was compared to Margot Fonteyn and Rudolf Nureyev's partnership.The rehearsals and performance was featured in the BBC4 documentary Agony and Ecstasy: A Year with English National Ballet.Since then, the two were paired together frequently. Klimentová noted it is a partnership she waited 20 years for. In 2014, Klimentová announced she would retire from dancing, due to age and "just been doing it for so long." Muntagirov, who announced he would join The Royal Ballet around the same time, was consulted. In June, at age 42, Klimentová performed her final performance, which was Romeo and Juliet. Muntagirov returned to ENB to dance with her. Teaching. In 2003, Klimentová founded International Ballet Masterclasses in Prague, which invite international stars such as Tamara Rojo, Nicolas Le Riche and Julio Bocca to teach students in Prague. In 2014, she finished training as a teacher at The Royal Ballet School.[3] Later that year, following her retirement as a dancer, she joined the teaching staff of the Royal Ballet Upper School. In March 2013 Klimentová published her autobiography entitled Daria Klimentova – Agony and Ecstasy: My Life in Dance in which she detailed both her upbringing in Soviet-era Czechoslovakia and her ballet career.

    Ballett
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Erin Hunter Jennings always loved music, jumping and flying through air as a child, which drew her to singing, piano, flute, gymnastics, and dancing (most often in the family basement with her two sisters). She continued through college at Bucknell University before returning to her home state of Maryland. After being cast and playing Val in a NY/Baltimore production of A Chorus Line, Erin made her own move to the “Big Apple” where she continued dance studies at studios, NYU and as an ensemble member on scholarship at Steps. Since then, Erin has performed in many dance, theater and film productions in NYC and throughout the US and Europe, performing such roles as Kristine in the tour of A Chorus Line, Graziella in West Side Story at Teatro ala Scala, & Louise in Westchester Broadway’s Carousel. She performed with companies: Pilobolus, and those led by Olsi Gjeci (Sublime) Germaul Barnes (ViewsicEx), Erica Essner, Gaspard Louis & for many years with Caron Eule(CEule Dance) and Shadowbox Theatre. Her choreography, presented on various stages and venues, has been noted in the NYTimes. Currently, Erin is dancing with the Erick Hawkins Dance Company and co-directs the Hudson Valley based Putnam County Dance project, company in residence at Arts on the Lake in Kent, NY. Movement and its ability to create connection continues to inspire Erin in teaching dance and yoga, in choreography, and contact improvisation. Erin is a member of the Actor’s Equity Association and a graduate of Bucknell (B.A. Psychology) and New York Universities (MA Dance/Ed). She lives in the Hudson Valley with her husband, two children, schnoodle and kitty. Favorite roles and shows performed include: A Chorus Line (Kristine and Val), West Side Story (Graziella), Carousel (Louise), Bye Bye Birdie (Kim), Oklahoma (Dream Laurey), My Fair Lady, Cabaret, The Who’s Tommy, Jesus Christ Superstar, Seven Brides.., Kismet Princess of Ababu) , South Pacific, 42nd street (Phyllis) and Grease. Class will include a warmup with technique before learning material from one of the most popular long-running shows in Broadway history- A Chorus Line. Erin Hunter, who played Kristine in touring productions, will be leading pariticpants through the original choreography by Michael Bennet & Bob Avian – as passed down through Baayork Lee.

    Jazz und Musical
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: 30 €

    Faith Kimberling holds a B.A. in English literature from Bucknell University, graduate credits in Dance Education from SUNY Empire State./92nd StY/Dance Education Lab (DEL), and recently completed Corvino Children’s ballet pedagogy workshops. She currently dances for Mark Bankin Dance Theatre, Loretta Thomas and Putnam County Dance Project. From 2006-2021 Faith danced with Lori Belilove and the Isadora Duncan Dance company dancing solo and ensemble roles in NYC, internationally, and around the country in addition to teaching company class and lecture demonstration performances about Isadora in public schools. She also choreographed for, coached and taught the Beliloveables, the children’s performing company of the Isadora Duncan Dance Foundation. Before and concurrently, Faith danced 17 years with White Wave:Young Soon Kim Dance Company, enjoying performances locally and in China, Korea, and Inner Mongolia. Other companies include CEule Dance, Pilobolous creative services, and many regional and New York musical theater productions. Faith also teaches creative dance to underserved NYC public school kids as a Dance Teaching Artist with Mark DeGarmo Dance and teaches creative dance, Modern/Duncan technique, hiphop, preballet and ballet to ages 3-adult at the YMCA and at Bridge for Dance. Faith lives in Manhattan with her husband, two daughters and a cute schnoodle dog. Class Descriptions Isadora Duncan Modern dance open class In this Isadora Duncan open level Master class, students will get an introduction to who Isadora was and her style of dance, which is based on simple movements such as walking,running, skipping, and tossing, embracing freedom of movement and expression. A short phrase will be taught and created using Duncan repertory.

    Workshopticket kaufen
    Modern, Contemporary
    Tickets:

  • Preis: 0€

    DanceWorld Stuttgart Competition Für Solisten, Duos, Trios/Gruppen. Für 3 Kategorien laden wir Sie ein: Ballett, Jazz Tap & Musical und Contemporary & Urban. 2 Alterskategorien: Kids & Juniors (6 - 14 Jahre) und Seniors (15 plus Jahre) Prämiert werden die 3 besten Leistungen. Teilnahmegebühr: Jede(r) Tänzer*in (auch in der Gruppe) bucht ein Workshop Ticket; dieses berechtigt Sie auch in den Eintritt der Messen. Anmeldung oder Fragen bitte unter: michela.piviero@messeladen.de Preise: - Teilnahme an einer Contemporary Masterclass der Akademie " A.S.D. The Black Swan", Vercelli (IT) - Teilnahme an einem Training Wochenende der Tanzkompanie "USCITE DI EMERGENZA" mit Showauftritt, Rom (IT) - Masterclass in USA "Bridge For Dance" by Faith Kimberling, New York (USA) Regeln Anmeldung

    Anmeldung oder Fragen bitte unter: michela.piviero@messeladen.de

    Ballett
    Jazz und Musical
    Modern, Contemporary
    Urban Dance
    Where
    ATRIUM BÜHNE
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Offene Ballett-Klasse mit Faith Kimberling; alle Niveaus und Altersgruppen.

    Faith wird klassische Kombinationen an der Ballettstange machen, und dann Kombinationen am Center konzentriert auf Body Placement und Koordination.

    Faith Kimberling war Teil der Tanzkompanie Isadora Duncan ( USA) und unterrichtet derzeit Ballett an der renommierten Schule "School at Steps", the youth devision of Steps on Broadway (2010 - 2017).

    bio:

    Faith Kimberling holds a B.A. in English literature from Bucknell University, graduate credits in Dance Education from SUNY Empire State./92nd StY/Dance Education Lab (DEL), and recently completed Corvino Children’s ballet pedagogy workshops. She currently dances for Mark Bankin Dance Theatre, Loretta Thomas and Putnam County Dance Project. From 2006-2021 Faith danced with Lori Belilove and the Isadora Duncan Dance company dancing solo and ensemble roles in NYC, internationally, and around the country in addition to teaching company class and lecture demonstration performances about Isadora in public schools. She also choreographed for, coached and taught the Beliloveables, the children’s performing company of the Isadora Duncan Dance Foundation. Before and concurrently, Faith danced 17 years with White Wave:Young Soon Kim Dance Company, enjoying performances locally and in China, Korea, and Inner Mongolia. Other companies include CEule Dance, Pilobolous creative services, and many regional and New York musical theater productions. Faith also teaches creative dance to underserved NYC public school kids as a Dance Teaching Artist with Mark DeGarmo Dance and teaches creative dance, Modern/Duncan technique, hiphop, preballet and ballet to ages 3-adult at the YMCA and at Bridge for Dance. Faith lives in Manhattan with her husband, two daughters and a cute schnoodle dog.

    Class Descriptions

    Open class ballet In this open class ballet , special attention will be paid to finding balance and correct alignment in addition to incorporating musical phrasing and performance qualities. The class will include barre and center, a waltz combination, and/or basic jumps, all of which can be modified to your needs.

    Ballett
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Vogue Fem Voguing ist ein Tanzstil aus einer Undergroundkultur, genannt „Ballroom Scene“, welches aus New York aus den 80er Jahren stammt. Diese Kultur entstand, da marginalisierte Gruppen wie POCs, homosexuelle und trans* Menschen die Notwendigkeit darin sahen, einen sicheren Ort für sie und ihresgleichen zu erschaffen, um sich auszudrücken. In dem Workshop liegt der Fokus auf der Tanzform. Hierbei werden die Grundlagen von „Vogue Fem“, eines der drei Performancekategorien, neben „Oldway“ und „Newway“, vermittelt. Wie der Name schon sagt, sind weibliche Bewegungen und Verkörperung des Femininen das Thema. Neben sauberer Technik und tänzerischem Ausdruck, geht es um selbstbewusstes Auftreten und Spaß am Bewegen. Voguing is a dance style from an underground culture called the "Ballroom Scene", which originated in New York in the 80s. This culture emerged because marginalised groups such as POCs, homosexual and trans* people saw the need to create a safe space for them and their peers to express themselves. The workshop will focus on the dance form. It will teach the basics of "Vogue Fem", one of the three performance categories, alongside "Oldway" and "Newway". As the name suggests, the focus is on female movements and the embodiment of the feminine. In addition to clean technique and dance expression, the focus is on self-confidence and having fun while moving. Runway Runway, like Voguing, is another category of the ballroom scene. The goal in Runway is to emulate super models and present a stunning walk on the catwalk. The workshop will focus on the essentials, meaning hips and legs placement, pump, arms, body posture, attitude and battle techniques. With the help of these elements one's task is to find their Runway pesona and serve it on the floor. Runway ist wie Voguing eine weitere Kategorie der Ballroom-Szene. Das Ziel beim Runway ist es, den Supermodels nachzueifern und einen atemberaubenden Gang auf dem Laufsteg zu präsentieren. Der Workshop konzentriert sich auf das Wesentliche, d. h. auf die Platzierung der Hüften und Beine, “den Pump”, die Arme, die Körperhaltung, die Haltung und den sog. Battle-Techniken. Mit Hilfe dieser Elemente ist es die Aufgabe des Teilnehmers, seine Runway-Pesona zu finden und sie auf dem Floor zu serven.

    Modern, Contemporary
    Urban Dance
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Erin Hunter Jennings always loved music, jumping and flying through air as a child, which drew her to singing, piano, flute, gymnastics, and dancing (most often in the family basement with her two sisters). She continued through college at Bucknell University before returning to her home state of Maryland. After being cast and playing Val in a NY/Baltimore production of A Chorus Line, Erin made her own move to the “Big Apple” where she continued dance studies at studios, NYU and as an ensemble member on scholarship at Steps. Since then, Erin has performed in many dance, theater and film productions in NYC and throughout the US and Europe, performing such roles as Kristine in the tour of A Chorus Line, Graziella in West Side Story at Teatro ala Scala, & Louise in Westchester Broadway’s Carousel. She performed with companies: Pilobolus, and those led by Olsi Gjeci (Sublime) Germaul Barnes (ViewsicEx), Erica Essner, Gaspard Louis & for many years with Caron Eule(CEule Dance) and Shadowbox Theatre. Her choreography, presented on various stages and venues, has been noted in the NYTimes. Currently, Erin is dancing with the Erick Hawkins Dance Company and co-directs the Hudson Valley based Putnam County Dance project, company in residence at Arts on the Lake in Kent, NY. Movement and its ability to create connection continues to inspire Erin in teaching dance and yoga, in choreography, and contact improvisation. Erin is a member of the Actor’s Equity Association and a graduate of Bucknell (B.A. Psychology) and New York Universities (MA Dance/Ed). She lives in the Hudson Valley with her husband, two children, schnoodle and kitty. Favorite roles and shows performed include: A Chorus Line (Kristine and Val), West Side Story (Graziella), Carousel (Louise), Bye Bye Birdie (Kim), Oklahoma (Dream Laurey), My Fair Lady, Cabaret, The Who’s Tommy, Jesus Christ Superstar, Seven Brides.., Kismet Princess of Ababu) , South Pacific, 42nd street (Phyllis) and Grease. This class will guide dancers through structured movement experiences with emphasis on quality and ways of dancing in contact. Movement exploration along with improvisations and playful collaboration will allow students to discover their own embodied movement while connecting to others.

    Bewegung und Tanzmedizin
    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Das Ateneo della Danza führt das 2006 von Maestro Marco Batti gegründete Bildungsprojekt fort. Bis heute ist es eines der anerkanntesten und renommiertesten Berufsausbildungszentren in Italien, da es die offizielle Schule der von der Region Toskana akkreditierten Ausbildungsagentur Balletto di Siena ist und auf europäischer Ebene anerkannte Qualifikationskurse, Spezialisierung und Arbeitsvermittlung anbietet. Unter der Leitung von Maestro Marco Batti, einem ABT®-Mitgliedslehrer, sind wir stolz, in seine Kurse die Abschlussprüfung des American Ballet Theatre® aufzunehmen. Darüber hinaus haben die Studierenden nach bestandenem Vorsprechen Zugang zu einer professionellen Ausbildung beim Siena Ballet und zu von der Region Toskana anerkannten und geförderten Kursen. Die Akedemie: https://www.ateneodelladanza.it/ Die Kompanie: https://www.ballettodisiena.it/

    Masterclass/Audition
    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: 50€

    Daria Klimentová is a Czech retired ballet dancer, ballet teacher and photographer . She spent most of her career as a lead principal dancer at English National Ballet. She is currently a teacher at the Royal Ballet Upper School. In 1989, following her graduation, Klimentová joined National Theatre Ballet in Prague as a soloist, and was promoted to principal dancer a year later. In 1992, she joined Cape Town City Ballet in South Africa as principal. The following year, she joined the Scottish Ballet as a principal dancer. In 1996, Klimentová joined the English National Ballet at the invitation of then-artistic director Derek Deane. She had danced many of the company's repertoire, including Princess Aurora in The Sleeping Beauty, Sugar Plum Fairy in The Nutcracker and the title role in Manon.[5] She had created principal roles in Camille, The Snow Queen and Double Concerto. She also had a close creative relationship with the choreographer of the latter, Christopher Hampson. In 2010, Klimentová rehearsed with Vadim Muntagirov, 19 years her junior, for his debut in Swan Lake, though he was supposed to dance with guest star Polina Semionova. However, Semionova had to withdraw from opening night as she did not have a visa, so Klimentová stepped in and performed. The performance received critical acclaim, and their partnership was compared to Margot Fonteyn and Rudolf Nureyev's partnership.The rehearsals and performance was featured in the BBC4 documentary Agony and Ecstasy: A Year with English National Ballet.Since then, the two were paired together frequently. Klimentová noted it is a partnership she waited 20 years for. In 2014, Klimentová announced she would retire from dancing, due to age and "just been doing it for so long." Muntagirov, who announced he would join The Royal Ballet around the same time, was consulted. In June, at age 42, Klimentová performed her final performance, which was Romeo and Juliet. Muntagirov returned to ENB to dance with her. Teaching. In 2003, Klimentová founded International Ballet Masterclasses in Prague, which invite international stars such as Tamara Rojo, Nicolas Le Riche and Julio Bocca to teach students in Prague. In 2014, she finished training as a teacher at The Royal Ballet School.[3] Later that year, following her retirement as a dancer, she joined the teaching staff of the Royal Ballet Upper School. In March 2013 Klimentová published her autobiography entitled Daria Klimentova – Agony and Ecstasy: My Life in Dance in which she detailed both her upbringing in Soviet-era Czechoslovakia and her ballet career.

    Workshopticket kaufen
    Ballett
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Erin Hunter Jennings always loved music, jumping and flying through air as a child, which drew her to singing, piano, flute, gymnastics, and dancing (most often in the family basement with her two sisters). She continued through college at Bucknell University before returning to her home state of Maryland. After being cast and playing Val in a NY/Baltimore production of A Chorus Line, Erin made her own move to the “Big Apple” where she continued dance studies at studios, NYU and as an ensemble member on scholarship at Steps. Since then, Erin has performed in many dance, theater and film productions in NYC and throughout the US and Europe, performing such roles as Kristine in the tour of A Chorus Line, Graziella in West Side Story at Teatro ala Scala, & Louise in Westchester Broadway’s Carousel. She performed with companies: Pilobolus, and those led by Olsi Gjeci (Sublime) Germaul Barnes (ViewsicEx), Erica Essner, Gaspard Louis & for many years with Caron Eule(CEule Dance) and Shadowbox Theatre. Her choreography, presented on various stages and venues, has been noted in the NYTimes. Currently, Erin is dancing with the Erick Hawkins Dance Company and co-directs the Hudson Valley based Putnam County Dance project, company in residence at Arts on the Lake in Kent, NY. Movement and its ability to create connection continues to inspire Erin in teaching dance and yoga, in choreography, and contact improvisation. Erin is a member of the Actor’s Equity Association and a graduate of Bucknell (B.A. Psychology) and New York Universities (MA Dance/Ed). She lives in the Hudson Valley with her husband, two children, schnoodle and kitty. Favorite roles and shows performed include: A Chorus Line (Kristine and Val), West Side Story (Graziella), Carousel (Louise), Bye Bye Birdie (Kim), Oklahoma (Dream Laurey), My Fair Lady, Cabaret, The Who’s Tommy, Jesus Christ Superstar, Seven Brides.., Kismet Princess of Ababu) , South Pacific, 42nd street (Phyllis) and Grease. Class will include a warmup with technique before learning material from one of the most popular long-running shows in Broadway history- A Chorus Line. Erin Hunter, who played Kristine in touring productions, will be leading pariticpants through the original choreography by Michael Bennet & Bob Avian – as passed down through Baayork Lee.

    Jazz und Musical
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: BOOKED OUT

    Auf Technikbasis, aber mit Hilfe der Release Technique, lernen wir, bewusst unseren Körper zu verlängern, zu atmen, uns aufzurichten und die Gelenke zu ordnen. Dies, und die Nutzung der Schwerkraft in der Bewegung, machen die Übungen organischer und fließender. So werden Muskeln, Sehnen und Knochen weniger belastet. Die Kraft hilft uns und steht uns nicht im Weg. Dieser Workshop richtet sich an alle, die Spaß an Bewegung haben.

    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: 50€

    Daria Klimentová is a Czech retired ballet dancer, ballet teacher and photographer . She spent most of her career as a lead principal dancer at English National Ballet. She is currently a teacher at the Royal Ballet Upper School. In 1989, following her graduation, Klimentová joined National Theatre Ballet in Prague as a soloist, and was promoted to principal dancer a year later. In 1992, she joined Cape Town City Ballet in South Africa as principal. The following year, she joined the Scottish Ballet as a principal dancer. In 1996, Klimentová joined the English National Ballet at the invitation of then-artistic director Derek Deane. She had danced many of the company's repertoire, including Princess Aurora in The Sleeping Beauty, Sugar Plum Fairy in The Nutcracker and the title role in Manon.[5] She had created principal roles in Camille, The Snow Queen and Double Concerto. She also had a close creative relationship with the choreographer of the latter, Christopher Hampson. In 2010, Klimentová rehearsed with Vadim Muntagirov, 19 years her junior, for his debut in Swan Lake, though he was supposed to dance with guest star Polina Semionova. However, Semionova had to withdraw from opening night as she did not have a visa, so Klimentová stepped in and performed. The performance received critical acclaim, and their partnership was compared to Margot Fonteyn and Rudolf Nureyev's partnership.The rehearsals and performance was featured in the BBC4 documentary Agony and Ecstasy: A Year with English National Ballet.Since then, the two were paired together frequently. Klimentová noted it is a partnership she waited 20 years for. In 2014, Klimentová announced she would retire from dancing, due to age and "just been doing it for so long." Muntagirov, who announced he would join The Royal Ballet around the same time, was consulted. In June, at age 42, Klimentová performed her final performance, which was Romeo and Juliet. Muntagirov returned to ENB to dance with her. Teaching. In 2003, Klimentová founded International Ballet Masterclasses in Prague, which invite international stars such as Tamara Rojo, Nicolas Le Riche and Julio Bocca to teach students in Prague. In 2014, she finished training as a teacher at The Royal Ballet School.[3] Later that year, following her retirement as a dancer, she joined the teaching staff of the Royal Ballet Upper School. In March 2013 Klimentová published her autobiography entitled Daria Klimentova – Agony and Ecstasy: My Life in Dance in which she detailed both her upbringing in Soviet-era Czechoslovakia and her ballet career.

    Workshopticket kaufen
    Ballett
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Faith Kimberling holds a B.A. in English literature from Bucknell University, graduate credits in Dance Education from SUNY Empire State./92nd StY/Dance Education Lab (DEL), and recently completed Corvino Children’s ballet pedagogy workshops. She currently dances for Mark Bankin Dance Theatre, Loretta Thomas and Putnam County Dance Project. From 2006-2021 Faith danced with Lori Belilove and the Isadora Duncan Dance company dancing solo and ensemble roles in NYC, internationally, and around the country in addition to teaching company class and lecture demonstration performances about Isadora in public schools. She also choreographed for, coached and taught the Beliloveables, the children’s performing company of the Isadora Duncan Dance Foundation. Before and concurrently, Faith danced 17 years with White Wave:Young Soon Kim Dance Company, enjoying performances locally and in China, Korea, and Inner Mongolia. Other companies include CEule Dance, Pilobolous creative services, and many regional and New York musical theater productions. Faith also teaches creative dance to underserved NYC public school kids as a Dance Teaching Artist with Mark DeGarmo Dance and teaches creative dance, Modern/Duncan technique, hiphop, preballet and ballet to ages 3-adult at the YMCA and at Bridge for Dance. Faith lives in Manhattan with her husband, two daughters and a cute schnoodle dog. Class Descriptions Isadora Duncan Master class Open In this Isadora Duncan open level Master class, students will get an introduction to who Isadora was and her style of dance, which is based on simple movements such as walking,running, skipping, and tossing, embracing freedom of movement and expression. A short phrase will be taught and created using Duncan repertory. Creative ballet 4-8 years: This Creative ballet class will cultivate basic strength, flexibility and coordination for young dancers in addition to dancing with scarves, our imaginations, and each other.

    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: 0€

    Dreaming Academy of Performing Arts, Padua. Falls Sie an einer Audition interessiert sind für die Ausbildung in Padua sind Sie bitte so nett und schreiben direkt eine Nachricht an: info@dreamingacademy.it

    Jazz und Musical
    Masterclass/Audition
    Where
    ATRIUM BÜHNE
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Offene Ballett-Klasse mit Faith Kimberling (Steps on Broadway); alle Niveaus und Altersgruppen.


    Faith wird klassische Kombinationen an der Ballettstange machen und dann Kombinationen am Center konzentriert auf Body Placement und Koordination.


    Faith Kimberling holds a B.A. in English literature from Bucknell University, graduate credits in Dance Education from SUNY Empire State./92nd StY/Dance Education Lab (DEL), and recently completed Corvino Children’s ballet pedagogy workshops. She currently dances for Mark Bankin Dance Theatre, Loretta Thomas and Putnam County Dance Project. From 2006-2021 Faith danced with Lori Belilove and the Isadora Duncan Dance company dancing solo and ensemble roles in NYC, internationally, and around the country in addition to teaching company class and lecture demonstration performances about Isadora in public schools. She also choreographed for, coached and taught the Beliloveables, the children’s performing company of the Isadora Duncan Dance Foundation. Before and concurrently, Faith danced 17 years with White Wave:Young Soon Kim Dance Company, enjoying performances locally and in China, Korea, and Inner Mongolia. Other companies include CEule Dance, Pilobolous creative services, and many regional and New York musical theater productions.


    Faith also teaches creative dance to underserved NYC public school kids as a Dance Teaching Artist with Mark DeGarmo Dance and teaches creative dance, Modern/Duncan technique, hiphop, preballet and ballet to ages 3-adult at the YMCA and at Bridge for Dance. Faith lives in Manhattan with her husband, two daughters and a cute schnoodle dog.



    Ballett
    Kids
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Erin Hunter Jennings always loved music, jumping and flying through air as a child, which drew her to singing, piano, flute, gymnastics, and dancing (most often in the family basement with her two sisters). She continued through college at Bucknell University before returning to her home state of Maryland. After being cast and playing Val in a NY/Baltimore production of A Chorus Line, Erin made her own move to the “Big Apple” where she continued dance studies at studios, NYU and as an ensemble member on scholarship at Steps. Since then, Erin has performed in many dance, theater and film productions in NYC and throughout the US and Europe, performing such roles as Kristine in the tour of A Chorus Line, Graziella in West Side Story at Teatro ala Scala, & Louise in Westchester Broadway’s Carousel. She performed with companies: Pilobolus, and those led by Olsi Gjeci (Sublime) Germaul Barnes (ViewsicEx), Erica Essner, Gaspard Louis & for many years with Caron Eule(CEule Dance) and Shadowbox Theatre. Her choreography, presented on various stages and venues, has been noted in the NYTimes. Currently, Erin is dancing with the Erick Hawkins Dance Company and co-directs the Hudson Valley based Putnam County Dance project, company in residence at Arts on the Lake in Kent, NY. Movement and its ability to create connection continues to inspire Erin in teaching dance and yoga, in choreography, and contact improvisation. Erin is a member of the Actor’s Equity Association and a graduate of Bucknell (B.A. Psychology) and New York Universities (MA Dance/Ed). She lives in the Hudson Valley with her husband, two children, schnoodle and kitty. Favorite roles and shows performed include: A Chorus Line (Kristine and Val), West Side Story (Graziella), Carousel (Louise), Bye Bye Birdie (Kim), Oklahoma (Dream Laurey), My Fair Lady, Cabaret, The Who’s Tommy, Jesus Christ Superstar, Seven Brides.., Kismet Princess of Ababu) , South Pacific, 42nd street (Phyllis) and Grease. This class links breath with movement to promote harmony of mind, body and spirit. In this class, we will explore ways to bring motion to traditional yoga poses - mindfully moving through unique sequenced postures, relaxing the body and mind, reducing tensionwhile increasing fluidity, strength and flexibility.

    Bewegung und Tanzmedizin
    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: 30€

    BIO Luches Huddleston, jr., born in Washington, DC, received his dance education at the Alvin Ailey American Dance Center, New York and danced as soloist for Joyce Trisler Dance co. , Elisa Monte Dance Co. and Bill T. Jones/Arnie Zane co. From 1991 he has danced as soloist in Germany (Mannheim, Karlsruhe etc.) and Switzerland (Zurich). As a choreographer, his work has received and been nominated for awards in Germany and Canada. Since 2007 he is the house choreographer and manages the extra movement choir for the opera at the Nationaltheater Mannheim, Germany. His choreographic works for opera, dance and musical has been seen in many Theaters in Germany, Austria and Switzerland. He has collected a vast variety of movement experience in training amateurs of all ages, opera singers, actors and professional artist. He works as a huge contributor to the contemporary freelance dance scene in the Baden Württemburg county Germany and continues freelance dance works. With his extensive knowledge of the Lester Horton technique (ie. Alvin Ailey American Dance Center), he gives regular workshops in Germany, Austria and Switzerland. In addition to Horton, he teaches Ballet and a fusion of Ballet and Modern dance techniques. Further more, Luches is a certified Pilates (Body Balance) instructor. Bio Luches Huddleston, jr., geboren in Washington, DC, erhielt seine Tanzausbildung am Alvin Ailey American Dance Center, New York und tanzte als Solist für Joyce Trisler Dance Co. und Elisa Monte Dance Co. sowie Bill T. Jones/Arnie Zane Co. Seit 1991 tanzt er als Solist in Deutschland (Mannheim, Karlsruhe etc.) und der Schweiz (Zürich). Als Choreograph wurden seine Arbeiten in Deutschland und Kanada mit Preisen ausgezeichnet und nominiert. Seit 2007 ist er Hauschoreograph und leitet den Extra-Bewegungs-Chor für die Oper am Nationaltheater Mannheim, Deutschland. Seine choreografischen Arbeiten für Oper, Tanz und Musical waren bereits in vielen Theatern in Deutschland, Österreich und der Schweiz zu sehen. Er hat eine große Bandbreite an Bewegungserfahrungen in der Ausbildung von Amateuren aller Altersgruppen, Opernsängern, Schauspielern und professionellen Künstlern gesammelt. Er ist maßgeblich an der zeitgenössischen freien Tanzszene in Baden-Württemberg beteiligt und arbeitet weiterhin freiberuflich als Tänzer. Mit seinem umfangreichen Wissen über die Lester Horton Technik (u.a. Alvin Ailey American Dance Center) gibt er regelmäßig Workshops in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Neben Horton unterrichtet er Ballett und eine Fusion aus Ballett und Modern Dance Techniken. Darüber hinaus ist Luches zertifizierter Pilates (Body Balance) Instruktor. Horton Technik A modern dance technique created by Lester Horton. Characterized by a fundamental anatomical understanding of the body and its connections, the technique is designed to strengthen and stretch the body, with the torso as the fulcrum. Characterized by detailed isolation and the alternation of stagnant and fast-paced, percussively driven rhythms, Horton Dance technique is a MUST for all dancers. Horton Technique Eine Modern Dance-Technik, ins Leben gerufen von Lester Horton. Gekennzeichnet vom grundlegenden anatomischen Verständnis des Körpers und deren Körperverbindungen, ist die Technik darauf ausgerichtet, den Körper zu stärken und ihn zu dehnen, mit dem Torso als Dreh- und Angelpunkt. Geprägt von detaillierter Isolation und dem Wechsel von an Stillstand grenzenden und rasanter, perkussiv getriebenen Rhythmen ist Horton Dance-Technik ein MUSS, für alle Tänzer Youtube links: https://youtu.be/dHA6TLe1RzY https://youtu.be/ID1eQ95wTfw

    Jazz und Musical
    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: 50€

    Elisa Ghisalberti wurde in Bergamo, Italien geboren. Ihren ersten Ballettunterricht erhielt sie ab 2005 an der Ballettschule der Mailänder Scala. Nach einem Jahr am Ballet Studio in Bergamo wechselte sie 2009 an die John Cranko Schule in Stuttgart, wo sie 2013 ihren Abschluss machte. Bereits während ihres letzten Ausbildungsjahres an der John Cranko Schule tanzte sie in einigen Produktionen des Stuttgarter Balletts im Corps de ballet mit. In der Spielzeit 2013/14 wurde Elisa Ghisalberti Elevin beim Stuttgarter Ballett, eine Spielzeit später wurde sie ins Corps de ballet übernommen. Mit der Spielzeit 2022/23 wird sie zur Halbsolistin befördert.

    Ballett
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Enzo tanzt seit 2016 Lindy Hop. Von Beginn an war er Feuer und Flamme für diesen Tanz und konnte seitdem so gut wie keinen Social Dance in seiner Umgebung auslassen. Während des Lockdowns lernte er den Tanz neu kennen und entdeckte auch Solo Jazz für sich. Mit einigen Veränderungen in der Swing-Szene durch Initiativen wie Collectives for Change, Swinging Europe etc. änderte sich seine Sichtweise auf die Tanzszene und er ist sehr interessiert daran, sich mit der Geschichte sowie den Werten der Kultur zu beschäftigen. Dies lässt er auch in seinen Unterricht einfließen und gibt sein Know-How über die Kultur bestmöglich weiter. In seinem Unterricht schafft er dafür kollektive Lernräume, um Improvisation zu ermöglichen, die Kommunikation zu seinen Tanzpartner:innen aufzubauen und eine eigene persönliche emotionale Note im Tanz auszudrücken. Seit September 2023 ist der Hep Cat Club in Augsburg sein lokales zu Hause und er entwickelt dort die Swingtanz-Szene weiter. Die wichtigsten Aspekte sind ihm hierbei Awareness, kulturelle Wertschätzung und Nachhaltigkeit. Enzo Bio english Enzo has been dancing Lindy Hop since 2016. From the very beginning he was passionate about this dance and since then he has been unable to miss almost any social dance in his surroundings. During the lockdown he got to know the dance in a different way and also discovered solo jazz. With some changes in the swing scene through initiatives such as Collectives for Change, Swinging Europe etc. his perspective on the dance scene changed and he is very interested in learning about the history and values of the culture. He also incorporates this into his lessons and passes on his know- how about the culture in the best possible way. In his lessons he creates collective learning spaces to enable improvisation, build communication with his dance partners and express his own personal emotional touch in dance. The Hep Cat Club in Augsburg has been his local home since September 2023 and he continues to develop the swing dance scene there. The most important aspects for him are awareness, cultural appreciation and sustainability Course description: It’s time for some Authentic jazz. We’ll explore the history of the charleston and some authentic Jazz steps by dancing it in different styles. We also want to get a deeper understanding of the Black-American culture of this dance and explore jam-concepts, performative parts, and a lot of improvisation by expressing your own individuality into the dance! Video: https://www.instagram.com/p/CvSGFI7obYU/

    Jazz und Musical
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Giulia D'Antoni began her professional studies at La Scala in Milan and had the opportunity to perform in "The Nutcracker" with the La Scala company. After studying and receiving a scholarship at the Tuscan Ballet, he continued his classical studies in Vienna and in 2012 obtained a diploma from the Vienna State Opera. The following summer he attended summer school at the Boston Ballet School and began a course of study at the Martha Graham School in New York. In 2014 she received a scholarship and after graduating as a Graham dancer, she joined the staff of Graham II. Giulia also holds a Graham Technique teaching diploma and is a certified American Ballet Theater teacher from Pre-Primary to Level 3. After finishing her studies, Giulia had the opportunity to perform with several American companies and taught in various New York schools including the Martha Graham School, Peridance and the Broadway Dance Center. Returning to Italy, she obtained a diploma in Pilates Matwork and Reformer and a degree in Sports Science, achieving top marks. He is currently a permanent teacher at the Orsolina 28 school, the M.A.S. of Milan and TAM Training as well as being a part-time teacher at the International School of Milan and holding regular workshops in various dance schools. Graham technique course: will be dedicated to the study of the fundamental principles of the technique: contraction, release, spiral and shift of the weight. The class will be divided into three parts: floor, standing and across the floor. https://www.instagram.com/p/BwAcxTyncGg/?img_index=1

    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.3
    Tickets:

  • Preis: 50€ Elisa Ghisalberti wurde in Bergamo, Italien geboren. Ihren ersten Ballettunterricht erhielt sie ab 2005 an der Ballettschule der Mailänder Scala. Nach einem Jahr am Ballet Studio in Bergamo wechselte sie 2009 an die John Cranko Schule in Stuttgart, wo sie 2013 ihren Abschluss machte. Bereits während ihres letzten Ausbildungsjahres an der John Cranko Schule tanzte sie in einigen Produktionen des Stuttgarter Balletts im Corps de ballet mit. In der Spielzeit 2013/14 wurde Elisa Ghisalberti Elevin beim Stuttgarter Ballett, eine Spielzeit später wurde sie ins Corps de ballet übernommen. Mit der Spielzeit 2022/23 wird sie zur Halbsolistin befördert.
    Ballett
    Where
    C 5.1
    Tickets:

  • Preis: 30€

    SELATIN KARA Selatin Kara ist ein preisgekrönter Choreograph. Nach zwei erfolgreichen Tanzstipendien in Los Angeles startete er seine Karriere als Tänzer und Choreograph. Als Tänzer tanzte er für internationale Weltstars. Berühmte Ballett-Akademien und Tanzschulen auf der ganzen Welt schätzen Selatin Kara als Dozenten und Tanzpädagogen. Heute ist der Mann mit dem außerordentlichen Taktgefühl als Artistic Director und Choreograph für Film, Music Videos, Fernsehen, Oper und Theater gefragt. Als Choreograph arbeitete er für das Stuttgarter Ballett (Noverre Gesellschaft), dem Bejart Ballett und der Gauthier Dance Company. Er choreographierte für die John Cranko Schule – Stuttgart, Ecole Rudra Bejart – Lausanne und an der Akademie des Tanzes in Mannheim. Er hat die erste DSDS Staffel und die 2.Staffel von Popstars Türkiye choreographiert. Die Grand Prix d’Eurovision in Istanbul, Dazu kamen Kinofilme: „A.I.“ von Steven Spielberg, „Vatertage“ und das erste Teen-Musical der deutschen Filmgeschichte - ‘‘Rock It!‘‘. Von 2012 – 2014 choreographierte Selatin über 200 TV Episoden von „Alles was zählt“ RTL und begeistert täglich mit seinen Choreographien über 3 Millionen TV Zuschauer. Als Assistent Choreograph von Star Choreograph/Regisseur Vincent Paterson, choreographierte Selatin den internationalen gefeierten Werbespot für Schweppes. Regie: Andreas Nilsson und die die Oper „Manon“ mit Anna Netrebko und Rolando Villazon am Staatstheater unter den Linden in Berlin. Selatin wurde für seine Choreographien bei „Alles was zählt“ RTL - Season 2012 - 2013, bei den World Dance Awards (Choreographer Oscars) in Los Angeles unter der Kategorie „Outstanding Choreography TV Episodic“ nominiert. Selatin choreographierte 2 TV Episoden für die größte Casting TV Tanz Show „So You Think You Dance“ Die Kinofilme „VERRÜCKT NACH FIXI“. Regie: Mike Marzuk „VATERTAGE - OPA ÜBER NACHT“ mit Heiner Lauterbach und den neusten Disney Kinofilm „Vier zauberhafte Schwestern“. Werbefilme für ART DECO „SENSES ASIAN SPA“ & „CHEERIO“ mit Joko Winterscheidt. Zuletzt choreographierte der gebürtige Heilbronner Monty Python´s “SPAMALOT” & „SATURDAY NIGHT FEVER“ als Musical für die Burgfestspiele Jagsthausen. Mehr zu Selatin Kara auf www.selatin.com
    Jazz und Musical
    Where
    C 5.2
    Tickets:

  • Preis: 30€

    Giulia D'Antoni began her professional studies at La Scala in Milan and had the opportunity to perform in "The Nutcracker" with the La Scala company. After studying and receiving a scholarship at the Tuscan Ballet, he continued his classical studies in Vienna and in 2012 obtained a diploma from the Vienna State Opera. The following summer he attended summer school at the Boston Ballet School and began a course of study at the Martha Graham School in New York. In 2014 she received a scholarship and after graduating as a Graham dancer, she joined the staff of Graham II. Giulia also holds a Graham Technique teaching diploma and is a certified American Ballet Theater teacher from Pre-Primary to Level 3. After finishing her studies, Giulia had the opportunity to perform with several American companies and taught in various New York schools including the Martha Graham School, Peridance and the Broadway Dance Center. Returning to Italy, she obtained a diploma in Pilates Matwork and Reformer and a degree in Sports Science, achieving top marks. He is currently a permanent teacher at the Orsolina 28 school, the M.A.S. of Milan and TAM Training as well as being a part-time teacher at the International School of Milan and holding regular workshops in various dance schools. Creative laboratory: through the principles explored in the technique lesson, we will explore different ways to use them and adapt them to a more contemporary scenario. https://www.instagram.com/p/BwAcxTyncGg/?img_index=1

    Modern, Contemporary
    Where
    C 5.3
    Tickets: